Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Shit.

Av flummet - 19 november 2011 14:17

Jag vill bort här ifrån. Jag vill följa det vi brukar kalla för drömmar och visioner. Och jag vill ta mig fram på den där smala stigen vi så ofta pratar om, och jag vill hitta tillbaka om jag någon gång svänger fel vid dom där vägsjälen.

Men allt det här skrämmer mig något enormt. Och jag hatar att tänka framåt, för jag klarar inte av tanken på att veta att någon kommer förlora. Jag är rädd för livet, och jag är rädd för alla val vi behöver göra. Och alla krav och dumma fasader vi antingen måste gestalta eller riva ner.

Och att ta det där första steget, ni vet, det dom brukar kalla för steget ut i verkligheten. Det gör så jävla ont att veta att en dag är det jag som ska ta det. En dag är det jag som ska ta mina saker och flytta till en etta i stan. Jag ska lämna min familj.
Men hur visar man att man älskar någon om man inte längre kan bråka om vad man ska se på tv eller om varför ens pappa köpte röd mjölk istället för grön? Och vem ska då vara den där mamman som alltid finns där även om man inte kan berätta allt? Och vem ska man dela säng med när man inte längre har den där brunfläckiga katten som alltid kryper närmare när man själv kryper längre bort? Glömmer dom en. Är det vad vi gör, glömmer det vi tidigare kallat för våran familj för att få plats med vårat nya liv? Jag kan inte tänka mig ett liv utan mina fyra, för jävla jobbiga men också för jävla fina bröder. Och min pappa som jag alltid bråkar med. Och min mamma som lyssnar när jag är arg och ledsen. Jag behöver er.

Och alla ens vänner, vad händer sen? När har man tid för dom. Jag som är van med att träffa hon jag kallar för min andra halva varje dag. Men hur kan någon vara ens andra halva om man helt plötsligt bara träffas en gång i månaden? Det här skrämmer mig. Jag älskar mina vänner, och bara tanken på att bli äldre känns skrämmande läskigt. Det känns som att någon kommer ta ifrån en allt man någonsin haft.

Jag är rädd för att aldrig mer känna trygghet och saknad, och kanske för att aldrig hitta hem. Jag är rädd för att stå kvar och se på när mina nära och kära bygger upp sina liv, och veta att jag inte längre är en del i det. Och framför allt är jag rädd för att glömma bort hur det kändes att ha allt det här.

 

 
 
Misfitchilde

Misfitchilde

19 november 2011 15:50

Du är så sjukt fin Matilda.

Strunta i alla som är dum mot dig och din bakrund.

Älskar din blogg och dina bilder.
Blogga mera <3

http://www.misfitchilde.bloggplatsen.se

flummet

19 november 2011 17:46

Tack gumman,du är fin.

Och jag saknar dig som fan pullan

 
misfitchilde

misfitchilde

19 november 2011 17:53

Jag saknar dig med gummisnuppan <3

Kommer till Stockholm på jul lovet,då får vi skrämma slag på hela stockholm ;)

http://www.misfitchilde.bloggplatsen.se

flummet

19 november 2011 20:02

Bra det Pullan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flummet - 22 januari 2012 19:52


Heeeeeey blååååågeen <3   Vad jöör allla dåe? :)     ...

Av flummet - 8 januari 2012 03:55

Haha,det återsår och se.    

Av flummet - 6 januari 2012 00:39

I'm back on blogg bitcheeiis <3   Nu som mig själv,nån som har lust o besöka? :o   Skulle va trevligt.   Länkar i kommentar. ...

Av flummet - 28 december 2011 15:46

Cha cha bloggen ^^   Vad gör alla dåh?  Någån som skulle viljah hittah påh någåth dåh?   En kååth chey här (:   Kanske deh finnhs någåhn bad boy ? <3         eh jah inteh sexy? ...

Av flummet - 25 december 2011 14:48

lägger ner fucking bloggen bara för att några skit ungar från hh avslöjade mig :<   Fan det var kul iaf. Hade medspelare bara så ni vet.   Asså alla som kommenterade med bloggadresser.   Iaf så ska jag starta en ny från någon annan. ...

Presentation


HOLA!
Jag är en tjej på 14 år som gillar att sjunga dansa och rida ''hästar asså xd '' Om ni undrar något ?Fråga!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Puss

..

Puss

           Unika besökare i mitt <3


Ovido - Quiz & Flashcards